Uit de collectie van... #4

Ik las voor het eerst over de Martin Scorsese film No direction home in het tijdschrift Aloha (juli / augustus 2003), ruim twee jaar voordat de film daadwerkelijk klaar zou zijn. Toen had de film nog de werktitel The Bob Dylan anthology project (zie scan).

Niks bijzonders. De naam van de film veranderde van The Bob Dylan anthology project in No direction home.


Tot mijn stomme verbazing kwam ik, niet lang na het uitkomen van No direction home op dvd, op een platenbeurs een Franse flyer tegen voor de Martin Scorsese film Bob Dylan anthology project (zie scans). Niet alleen de titel van de film is anders, ook het gehele ontwerp wijkt sterk af van de uiteindelijke posters e.d. voor de film No direction home. Waarom deze flyer voor Bob Dylan anthology project gedrukt is, is mij een compleet raadsel.





Mocht je zelf iets aardigs hebben voor de serie Uit de collectie van... - dat kan variëren van een simpel knipsel uit de krant tot de meest zeldzame persing van een elpee - stuur mij dan scans (zie rechter kolom "mail de webmaster") en eventueel een korte toelichting.


Geen opmerkingen: