Christmas in the heart - derde reactie

Wederom een e-mail met eerste indrukken van Christmas is the heart. Met dank aan Frits.

Dag Tom,

Afgelopen vrijdag moest ik naar een reünie-weekend van het evangelisatie-project.
In alle gauwigheid heb ik bij de slechtste muziekwinkel van Nederland - de FRS - de kerst-cd van Dylan gekocht.
Voor in de auto naar en van het weekend.
Ik moet zeggen dat de cd mij verbaasd.
Het lijkt af en toe alsof Dylan de cd tussendoor heeft opgenomen,
om wat tijd op te vullen tijdens opnames van andere cd's/nummers.
"Kom, laten wij kerstliedjes spelen om de tijd te doden."
Die kerstbellen, dat koortje, een grote grap.
En toch kan dat het niet zijn, of het moet een uit de hand gelopen grap zijn.
Dylan klinkt ontspannen.
Mooie liedjes, mooie uitvoeringen.
Uiteraard let ik ook op het christelijke karakter van de plaat.
De christelijke traditionals, Dylan doet zijn best er mee.
Het laatste woord van de cd: 'Amen'.
Dat de opbrengst naar voedselbanken van Amerika gaat,
is een argument om de grap te ontkrachten
(herinner je je Dylan's opmerking tijdens Live Aid '85?
Deze plaat is misschien wel een uitwerking daarvan!).
Het is een schitterende plaat voor kerst!
Maar ook voor daarbuiten.
Deze week zal ik een recensie op mijn blog schrijven.
Dit zijn nog maar eerste opmerkingen.
Waarschijnlijk zit de cd weer voller met mooie dingen,
dan dat je op het eerste gehoor denkt te horen.

Groet,

Frits

Geen opmerkingen: