Niemand zingt Dylan zoals... reactie #5

Nog een kleine aanvulling. Maar ik wil niet bezig blijven...


Dat idee over covers heb ik uit eigen ervaring, hoewel ik het woord cover zelf eigenlijk nooit gebruik. Ik heb ook de nodige liedjes geschreven en vaak, als ik die na verloop van tijd weer eens voor de dag haal, is mijn reactie: heb ík dat geschreven? Natuurlijk wéét ik dat wel, maar het voelt niet meer zo. En meestal kan ik ook niet meer bij het gevoel komen waarmee ik het lied toentertijd schreef. Als ik het dan weer wil gaan uitvoeren, moet ik dat doen met het gevoel van dit moment en er in feite een nieuwe interpretatie aan geven. Dat werkt dan niet veel anders dan wanneer ik een door iemand anders geschreven lied uit wil voeren. Zo moet dat naar mijn idee bij Dylan toch ook ongeveer gaan?



Peter

Geen opmerkingen: