Dylan kort #387

Het tweede deel van het verhaal Zeven doden, geïnspireerd op Dylan's Seven curses staat inmiddels op Modern times.
Muzikanten schrijven ook boeken, o.a. over Dylan's Tarantula.
Ze zit in haar Dylan-periode, over Marijn Sikken.
Vandaag 42 jaar geleden kwam John Wesley Harding op de eerste plek in de Engelse hitlijst.
John Wesley Harding was het vierde Dylan-album dat ik ooit kocht. Voor dit album 17 km heen en 17 km terug gereden op mijn fiets aangezien de lokale platenzaak alleen de hits van de dag verkocht. Tweede helft jaren tachtig heb ik het over. John Wesley Harding kocht ik omdat ik Hendrix' uitvoering van All along the watchtower kende en wel benieuwd was geworden naar het origineel van Dylan. Dylan's origineel waste mijn puberale oren voor eens en altijd schoon, nooit meer naar Hendrix' uitvoering van All along the watchtower kunnen luisteren zonder naar het origineel van Dylan te verlangen. Overigens ook nooit meer een uitvoering van Dylan gehoord van All along the watchtower dat kan tippen aan de versie op John Wesley Harding.
Overigens is John Wesley Harding een dankbaar album voor verzamelaars, de kleur van de hoes is er in vele gedaantes, van geel via grijs naar bruin.

Geen opmerkingen: