kleedjesmarkt

Het dorp waarin ik woon is geen uitzondering, kinderen staren vanaf dekens waarop ze hun koopwaar hebben uitgestald het passerende publiek aan, in de hoop een paar centen te verdienen. Het is Koninginnedag. Ik ga altijd naar de kleedjesmarkt. In dit dorp is het een kleine markt. Na een half uurtje lopen zijn alle aangeboden koopwaar bekeken.
Uiteraard kijk ik of ergens platen, cd's e.d. aangeboden worden, altijd op zoek naar Dylan. Zelden vind ik echt wat op de kleedjesmarkt, maar dat is niet erg. Ik verwacht ook niet wat te vinden. Het is maar een dorp. In dit dorp is meer dan tien jaar geleden de laatste platenzaak gesloten. De lokale boekwinkel is geweldig, maar heeft eigenlijk zelden tot nooit Dylan op voorraad (en dat terwijl één van de medewerkers Dylan's Chronicles tot een van zijn favoriete boeken rekent), maar alles is te bestellen.
Op de kleedjesmarkt vind ik de film W. op dvd, een film over George W. Bush van Oliver Stone. Ik koop de film niet alleen omdat de film mij wel aardig lijkt, maar ook omdat het stemmetje in mijn achterhoofd zegt dat er m.b.t. deze film een link is met Dylan. Eenmaal thuis vind ik het antwoord op Searching for a gem, in de film wordt Dylan's With god on our side gebruikt. Op Searching for a gem valt deze film in de categorie Films with Dylan album tracks, een categorie die ik niet fanatiek spaar. Om mijzelf te herhalen: er zijn grenzen aan de gekte.
W. is mijn enige aankoop op de kleedjesmarkt. Mijn zoon is diep gelukkig met de enorme stapel Pokemon-kaartjes die hij heeft gekocht en mijn dochter is sinds thuiskomst aan het spelen met drie nieuwe poppen.
Natuurlijk had ik vanochtend ook in de auto kunnen stappen en naar Amsterdam kunnen rijden. De kans dat ik daar Dylan had gevonden is een stuk groter dan mijn kansen op de kleedjesmarkt in dit dorp. Maar als ik dat had gedaan, was ik er zeker niet gelukkiger van geworden. Het is goed zoals het is.
Zelf nog Dylan gevonden op een kleedjesmarkt? Laat het me weten! [tom_dylan@hotmail.com]

Geen opmerkingen: