Dylan kort #570

Allereerst dank aan Hans voor zijn verhelderende reactie bij Dylan kort #569.
Dont look back op Cultura & de mogelijkheid om The Bootleg series vol. 9 te winnen door het beantwoorden van een vraag.
De Volkskrant verkoopt al een tijdje de cd boxen The Bob Dylan 60s collection en The Bob Dylan 70s collection, nieuw voor mij is de box NL Jazz. In deze box de cd Jewels and Binoculars - The music of Bob Dylan. Dit is, naar ik aanneem, de cd met daarop Michael Moore, Lindsey Horner en Michael Vatcher die in 2001 een cd met deze titel uitgaven met daarop instrumentale covers van o.a. Visions of Johanna, Dear landlord en een werkelijk schitterende versie van Sign on the window. Ja, ik schrijf inderdaad "schitterend". Ik ben - ik schrijf maar nogmaals - absoluut geen liefhebber van cover-versies van nummers van Dylan, maar deze cd is verrassend anders. Het zijn instrumentale covers waarbij de nadruk ligt op de muziek, op de melodie. Geen van de covers haalt het bij het origineel, maar leuk is het wel.
(Zie ook de afbeelding rechts)
Twitter: hier.
aantekening #3962:
Gelezen in [Greil] Marcus, ik nog steeds niet ècht positief. Nog een bladzijde of veertig & ik hoop daarin nog een bepaalde schoonheid te vinden die ik tot nog toe niet gevonden heb in dit boek.

Geen opmerkingen: