aanvulling op Desire & Phillips

Van Patrick kreeg ik onderstaande aanvulling op het stuk over Desire en het album van John Phillips, waarvoor dank!

Hoi Tom Het regeltje “Once again, a Dylan album cover parodies an earlier release”, zou ook kunnen slaan op de hoes van de elpee die net aan Desire voorafging: The Basement Tapes. De gelijkenis tussen de foto op de hoes van die plaat en die van Underground van Thelonious Monk is erg frappant. Groeten Patrick

Uiteraard heb ik wel eens van Thelonious Monk - briljant pianist - gehoord, maar Underground is voor mij nieuw. Ik heb de hoes op het net opgezocht & Patrick heeft gelijk:

1 opmerking:

Karl zei

Heb allebei de platen al een tijdje in huis, maar het is me eigenlijk nog nooit opgevallen dat de twee (inderdaad) op elkaar lijken. Grappig wel. Al vind ik die van Monk persoonlijk wel een stukje leuker, vooral ook omdat 'ie goed bij de sfeer van het album past. Afsluiter Walked In Bud (met vocalist) is trouwens een aanrader.