Dylan kort #595

Spiritual journeys - een boek voor het eerst in Nederlandse vertaling verschenen - bevat een hoofdstuk over Dylan. Waarschijnlijk, maar ik weet dit niet zeker, is dit geschreven door Scott Marshall en komt het uit het boek The Spiritual journey of Bob Dylan.
Bob Dylan en Pink Floyd, een bericht uit oktober. Heb ik deze gemist? Suberranean homesick blues (de single), verscheen natuurlijk niet in 1968, maar in 1965, maar dit terzijde [aanvulling: de maker van de blog heeft inmiddels het jaartal veranderd (zie de reactie bij dit bericht)].
De opmerkelijk hoge notering van Love sick in de verkiezing van songs van het jaar 1997.
Twee links naar de Bobcardography op O no, not another Bob Dylan site.
Het Chelsea hotel - waar Dylan heeft gewoond - staat te koop, zie hier. [Met dank aan Patrick voor de tip!]
Over Dylans pensioen ontving ik onderstaande e-mail van Yvon, waarvoor dank:

Hallo Tom,
Er is veel gedoe over of Dylan met pensioen moet , aan de ene kant heeft hij het wel verdiend aan de andere kant kan ik het me niet voorstellen .
Deze man heeft zoveel moois gedaan in de muziek wereld , een wereld waar hij zich thuis voelt een wereld waar hij voor leeft .
Wie o wie bepaald of hij moet stoppen , niemand die keuze ligt alleen bij hem zelf .
Wat mij betreft mag hij nog wel even door gaan hij oogt fit en vol energie met een karakter van een pit Bull die niet op wil geven in een gevecht .
Zijn stem mag dan wel niet meer zo zijn als in zijn glorie tijden , maar mij boeit het nog steeds ruw en door leeft en een tikkie uit de lijn , puur natuur ,
een stem die mij raakt , diep van binnen , diep in mijn hart , diep in mijn ziel .

Bob Dylan met pensioen , nee , nu nog even niet ,
Nog even wachten .
Nog één keer Heineken Music Hall ,
Nog één keer alleen voor mij ,
Nog één keer Blowin’in the wind en Masters of War ,
Nog één keer The Times They are A-Changin en Visions of Johanna ,
Nog één keer Thunder on the Mounten en Highway 61 Revisited ,
Nog één keer Like a rolling stone en Tangeld up in Blue ,
Nog één keer Rainy Day Woman en Leopard Skin Pill Box Hat ,
Nog één keer Idoit Wind en Shelter For The Storm ,
Nog één keer Just Like a Woman en Lay Lady Lay ,
Nog één keer Man in The Long Black Coat en Shooting star ,
Nog één keer Highlands en Summer Day ,
Nog één keer WorkingMan’s Blues #2 en Rollin and Tumblin ,
Nog één keer Somday baby en Forever Young ,
Nog één keer Forgetful heart en dan It’s all Good ,
Nog één keer Heineken Music hall
Nog één keer alleen voor mij ,
Bob Dylan met pensioen , nee nu nog even niet ,
Nog even wachten .

Yvon

1 opmerking:

Anoniem zei

Hallo,

68 verandert in 65, foutje :-)

Groeten,

Paul
www.zeeuwseogen.nl