Dylan kort #610

Alternatieve kerstsongs, een poll met Must be Santa, hier.
Een frisse gedachte over Christmas in the heart in een regel of drie, hier.
10 alternatieve kerstsongs, inclusief beeld & geluid, met op 1 Must be Santa.
in Lochristi klonk Slow train coming in het hoofd, hier. [Het hele album? Of alleen het nummer Slow train? En waarom niet People get ready van 4 songs from Renaldo and Clara? Vragen, vragen, vragen.] Ik weet wel dat ik een keer naar Lochristi moet, schitterende naam, al is het alleen om binnen de gemeentegrenzen die naam te kunnen prevelen.
De 10 leukste liedjes over New York, aldus Martijn Muijs.
Twitter: hier.
Op de website van the Examiner een stuk over Dylans Theme time radio hour, Christmas and New Year. Als mijn aantekeningen kloppen, was dit aflevering 34 van Theme time radio hour en werd deze 2 uur durende uitzending voor het eerst uitgezonden op 20 december 2006. De tracklist van deze uitzending is te vinden in Isis issue 131.
A 'Lil Bob Dylan Christmas op Open culture.
Een frisse blik op Christmas in the heart op Mancouch.

Ik kan deze dagen een recensie van Good as I been to you, een column van Paul Williams & veel meer lezen, met dank aan Kris. Het zit wel snor met zijn Karma (inside joke).
Gisteravond werd ik overvallen door de schoonheid van The Lonesome river - te vinden op Tell tale signs - bluegrass is de perfecte muziek voor kerstavond, ook al gaat er geen woord over kerst. Of The Lonesome river ook zo goed klinkt op eerste kerstdag, kom ik vandaag nog wel achter.
Geïnspireerd door de foto bij dit bericht, is de kans groot dat ik vandaag ook nog Hard rain onder de naald van de platenspeler schuif. Er is schoonheid te vinden in Hard rain, veel meer schoonheid dan waar het album vaak krediet voor krijgt. Hard rain is onderschat & verdient een heruitgave in geremasterde vorm.
Als ik één Dylanesque kerstwens mag uitspreken, dan is het een heruitgave van Hard rain, daar zal eenieder de vruchten van plukken. (En als ik heel stout een tweede wens doe: doe dan maar gelijk een geremasterde versie van Shot of love.)
Ik weet niet hoe het bij jou is, maar hier liggen traditiegetrouw een paar cadeautjes onder de kerstboom. Geen grote, dure zaken, maar kleinigheden. Puur voor de gezelligheid, voor de traditie. Eigenlijk altijd zit er altijd wel iets van Dylan bij & altijd is het verrassend.
Natuurlijk draait kerst niet om wensen & cadeautjes, het zijn bijverschijnselen, maar ik neem aan dat een ieder wijs genoeg is om zelf donders goed te weten waar het - voor hem of haar - wel om gaat met kerst. Waar ik naar toe wil is dat ik eenieder de best mogelijke kerstdagen toewens volgens de invulling die eenieder er zelf aan wenst te geven. Doe vooral je eigen ding, volgens je eigen tradities & wees gelukkig.
Prettige kerst.

1 opmerking:

hans zei

Jij en gezin ook mooie kerstdagen en een Dylanrijk en gezond 2011 Tom. Dank voor je inspirerende blog en keep up the good work.

Hans