Dylan kort #675

Het is slechts een paar uur na de laatste Dylan kort, maar er zijn wel een paar zaken te melden.
Allereerst dank aan Gollem, Tine en Hans voor de reacties. De volgende tip komt uit de reactie van Hans: in iTunes wordt het album Songs for Japan aangeboden. Dit album kost 9,99 euro. Van dit bedrag gaat 7,04 euro naar het Japanse rode kruis. Op dit album staat Dylans Shelter from the storm. Zie ook hier.
Nieuws van een paar dagen geleden (maar dit heb ik nog niet eerder hier gemeld): zoals reeds bekend is, komt Bob Dylan in concert Brandeis university 1963 op 12 april opnieuw uit. Volgens Dylans officiële website is dit album vanaf 12 april overal op cd, vinyl en als download verkrijgbaar. Echter, volgens the Examiner is inmiddels gebleken dat de vinyl-versie an exclusive release just for Record Store Day stores on April 16 zal zijn. De vinyl-versie zal dan vanaf 10 mei wèl gewoon te koop zijn.
Goed, 12 april dus & op vinyl een maandje later. Maar wanneer ik bij bol.com kijk, zie ik dat daar een releasedatum van 8 april wordt gegeven. Het ziet er naar uit, zoals bijna bij alle Dylan releases van de laatste jaren, dat Bob Dylan in concert Brandeis university 1963 in Europa een paar dagen eerder te krijgen zal zijn dan in Amerika.
In begin 2006 verscheen het boek Mijn muziek van Jan Donkers & ik nam me voor het te kopen. Maar je weet hoe dat soms gaat, het komt financieel even niet handig uit of er ligt nog een hoge stapel ongelezen boeken thuis te wachten & voor je het weet ben je je voornemen vergeten. Zo verging het mij met Mijn muziek.
Gisteren liep ik tegen het boek aan, in de Ramsj. Ik heb het gelijk gekocht. Ik heb nog niet veel gelezen, alleen een beetje bladeren, maar het is geschreven door Jan Donkers, dus het moet wel goed zijn. Enfin, al bladerend viel mijn oog op een zinnetje uit de inleiding: Veertien pagina's Joe South en nul Bob Dylan. Valt er dan niks in dit boek te vinden over Dylan? Toch wel. Het boek bevat dan wel geen stuk over Dylan, maar volgens het namenregister is Bob Dylan de meest voorkomende naam in het boek.

1 opmerking:

CultureEye zei

Apart, dat zijn naam wel zo vaak vermeld staat