Dylan nieuws #2

N.a.v. het stukje hieronder, het digitale boek van Jan Joos, ontving ik van de auteur onderstaande e-mail, waarvoor dank!

Het e-book is effectief een raar ding, je kan het niet in je vakantie bagage steken, noch op het nachtkastje leggen, noch opbergen tussen de Dylan boeken op je boekenrek, of ostentatief op tafel leggen. Maar je kan het wel lezen, raadplegen en printen desnoods. Zo zie je maar. Het 'modern Times' ...
Het begon allemaal toen ik had besloten wat vrije tijd te steken in uit te pluizen wie nu wel George Lincoln Rockwell echt was, of Belle Star ... belangrijk om te weten? Misschien niet ... misschien wel .... en zo begon ik. Voor mij was het een openbaring eigenlijk. Dozen spullen en artikels en webprints, etc. En toen ik het over 'mijn hobby' had ... met vrienden en of Dylan liefhebbers, vroegen ze me steeds dingen, dus ... dacht ik ... laat ons dit even in 'boek' vorm gieten ... Maar ja, om volledig te zijn, moeten alle personen erin, ook degenen die we allemaal kennen. JFK, Eisenhower, etc. Jezus, Judas .... maar toen ik zocht naar een co-schrijver, om mijn Vlaams Engels in het Engels om te zetten, sprak die mij over het e-book. Overal ter wereld zal men dat boek kunnen kopen (of ze het nu ook gaan doen is wat anders.... maar dat is voor mij bijzaak) ... zat iets in ... En zo zijn we eigenlijk nooit op zoek gegaan naar een 'uitgever' .... ik las over je dochter en jouw boek. En mijn eigen dochter (6) zegt altijd ... ja maar .. GEEF me dat boek ... ze wil het zien ... het computerscherm is niet hetzelfde. Ik zal voor haar pas een boek hebben geschreven, als ze het kan 'vasthouden' en tonen :) en nu begin ik en Ivan een zoektocht naar en uitgever, een papieren uitgever :) en belanden we in de wondere wereld van POD ... eigen beheer, uitgeverijen, scripts sturen, etc. Bovendien woont Ivan in Japan .... Maar draait dezelfde muziek op de stereo ... wondere wereld die rond Dylan.


Ik kan me helemaal vinden in die zeurende vraag wie nou toch die George Lincoln Rockwell is, in mijn geval was de eerste die voor een zeurende vraag zorgde Barry Goldwater (I shall be free no. 10). Een welkom boek, ik hoop dat de papieren versie er snel mag komen.

Vanochtend naar de iTunes store gegaan - voor de zoveelste maal - en ontdekt dat het album The Blackbird diaries van Dave Stewart eindelijk te krijgen is. Het gaat me niet om het gehele album, maar alleen om het nummer Worth the waiting for dat, aldus de credits, Stewart samen met Dylan schreef. Dat nummer inmiddels via de iTunes store gekocht.
Wat moet ik er van zeggen? Het is muziek waar de strijkbout overheen is gegaan: gladgestreken.

In diezelfde iTunes store vond ik een paar dagen eerder - tot mijn stomme verbazing - Genuine Texas groover van Doug Sahm. Dylan is als sideman op een tweetal albums van Doug Sahm te horen. Vijf outtakes van deze sessies, waarop ook Dylan meespeelt, zijn te vinden op Genuine Texas groover, een tegenwoordig onmogelijk te vinden cd. Eigenlijk had ik de hoop al opgegeven deze cd ooit nog te vinden, toen ik 'm afgelopen week in de iTunes store vond.
Ik roep regelmatig dat ik eigenlijk helemaal geen liefhebber ben van iTunes, geef mij maar vinyl of cd, maar in dit geval kwam het mij wel goed uit.
Vreugdedansje door de kamer.
[Had ik bovenstaande hier al eerder gemeld? Ik weet het niet meer, wel elders, maar hier???]

Gisteren kwam ik op het net een Nederlandstalige recensie van een concert van de huidige tournee tegen. Ik moet daar ook een aantekening van gemaakt hebben, maar waar heb ik die aantekening gelaten?
Mocht ik het terugvinden, laat ik het weten. Weet jij waar het staat op het net? Plaats dan even een reactie of laat het me weten.

2 opmerkingen:

CultureEye zei

http://www.goddeau.com/content/view/9262

Peerke zei

Heb je dit interview met Dave Stewart al gelezen? Hij geeft wat toelichting bij het "samen schrijven" van dat nummer:
http://www.spinner.com/2011/06/28/dave-stewart-blackbird-diaries