neuzel

Hieronder schreef ik over het boek The Ballad of Bob Dylan & verwees in het stuk naar een ontdekking van Peerke. Peerke heeft inmiddels een stuk op zijn blog gezet, zeker de moeite van het lezen waard.
Na het lezen van The Ballad of Bob Dylan & het schrijven daarover, hieronder, ben ik ander nieuwe toevoeging op de Dylan-bibliotheek begonnen, maar kan niet zeggen dat ik van enthousiasme overloop - zeker niet nu ik net enkele bladzijdes over Michael Jackson heb gelezen.
Inderdaad, je leest het goed, in een boek over Dylan staan enkele bladzijdes over Michael Jackson. Dat valt toch wel onder het kopje "vloeken in de kerk", dat doe je gewoon niet. Da's niet netjes.
Enfin, ik mocht het lezen in bewust boek gisteren even onderbreken. De nieuwe Isis viel door de brievenbus & als de nieuwe Isis door de brievenbus valt, stopt voor even al het andere lezen in huize Willems om ruimte te maken voor het lezen van dit fanzine.
Ik heb het al vaker gezegd & ik blijf het zeggen: abonneer je op Isis, indien je dat nog niet hebt gedaan, het is de moeite waard. Echt waar!
Het is donderdagochtend, ik ben begonnen met de afwasmachine uitpakken & weer inpakken, de vuilnisbak legen & dit alles onder het genot het geluid dat wordt geproduceerd door een vroege Amerikaanse stereo-persing van The Freewheelin' Bob Dylan. Kopje koffie erbij.
Het is zo gezellig in m'n eentje met de muziek, dat ik bijna denk in een aflevering van koffietijd beland te zijn. Gelukkig niet.
En terwijl ik bovenstaand geneuzel uit mijn vingers laat glijden, bedenk ik dat Josse ook een blog over Dylan is begonnen. Zeker de moeite waard om af en toe een blik te werpen op deze blog.
De laatste groeven van The Freewheelin' Bob Dylan hebben hun aandacht van de naald gehad & aangezien het nog lang geen tijd is om de kinderen weer van school te halen, leg ik The Times they are a-changin' onder de naald, net als The Freewheelin' Bob Dylan, en vroege Amerikaanse stereo-persing.
"Nou en?" hoor ik je denken. Ik kan het niet helpen, ik houd nou eenmaal van precies, van details. Het grote-halen-snel-thuis-verhaal over Dylans leven en werk is al duizenden malen verteld. Geef mij de details maar.
Details zo klein als luizen in de pels de snelle jongens.

1 opmerking:

Peerke zei

En wie prijkt daar in de nieuwe Isis? De Bob Dylan aantekeningen zowaar!