Dylan kort #726

Frits over Bob Dylan in Nederland (1965 - 1978) hier & een vraaggesprek hier.
Bob Dylan's Christelijke muziek op Xead.
Vandaag 41 jaar geleden kwam de single 'Wigwam' de Nederlandse top 40 binnen.
Het fotoboek Bob Dylan: the illustrated biography van Chris Rushby is opnieuw uitgegeven in een kleiner formaat, met een nieuwe foto op het omslag & voor een wel héél aantrekkelijk prijsje: 6 euro & 99 cent. Alsof ze het gratis weggeven.

Eerder vanmiddag heb ik singles gedraaid, allemaal van Dylan uiteraard. Naald op het vinyl laten zakken & gaan zitten, luisteren. Hoesje binnen handbereik om deze uitvoerig te bestuderen, voor- & achterkant.
Hoe vaak ik nummers van Dylan ook hoor, ik blijf mij verbazen - zoals over de schoonheid van 'If you see her, say hello' (flipside van 'Tangled up in blue') - en de akoestische gitaar in 'We better talk this over' (flipside van 'Tight connection to my heart') waarvan ik me niet kan herinneren 'm ooit eerder te hebben gehoord.

1 opmerking:

alja spaan zei

ik vind de antwoorden leuker dan de vragen :-)