Dylan kort #823

Kuip 75 jaar: In het 8 uur journaal (NOS), gisteravond wederom aandacht voor de jarige Kuip, inclusief beelden van Dylans optreden in 1978. [met dank aan Arie voor de tip!]
Hop farm: AD (kort) over Dylan op Hop Farm, hier.
Tournee 2012: Op Dylans officiële website zijn drie concerten aan de reeds gepubliceerde lijst toegevoegd. Alle drie de concerten - op 7, 9 & 11 mei - zijn in Mexico. Zie hier.
All these people: Op Editiepajot een stuk over All these people & de auteur Jan Joos.
Hard rain: De band Hard Rain speelt op 8 april Dylan in Paradox, Tilburg. Kaarten kunnen hier gereserveerd worden. Meer informatie staat hier.
Gesprek: (Sara Lownds) op Peerke's plaatjes :-)

Gisteravond las ik in The Bridge no. 40 een aardig stuk over de film My own love song. Na het lezen van dit stuk, ben ik verder gegaan met het corrigeren van de aantekeningen voor het nieuwe boek. Eén van die aantekeningen gaat over My own love song. Toeval?
Even het geheugen opfrissen: My own love song is de film waarvoor Dylan de muziek schreef. Na het schrijven van een nummer, ging Dylan door wat resulteerde in zowel nog meer muziek voor de film, als het album Together through life.
Ik heb My own love song één keer gezien. De film is veel beter dan de reputatie doet vermoeden, zo leerde ik tijdens het kijken. Daar gaat die aantekening over.
Gisteravond realiseerde ik me dat ik My own love song binnenkort voor de tweede keer moet kijken. De film verdient 't.
Nee, My own love song is geen meesterwerk, laat dat duidelijk zijn. Gewoon aangenaam, da's een betere beschrijving.
Dan nog even over die aantekeningen, over het nieuwe boek - ik heb al wel een titel in mijn hoofd, maar voorlopig houd ik het hier nog even bij 'het nieuwe boek' - ik heb tot nog toe 48.351 woorden op papier staan. Een begin, qua hoeveelheid ergens tussen de Bob Dylan aantekeningen & Bob Dylan in Nederland 1965 - 1978. Het is nog niet klaar, het is nog niet rond.
Het 'zingt' nog niet, maar dat komt wel.



1 opmerking:

Cas zei

Misschien dat Together Through Life aanvankelijk wel bedoeld was als film soundtrack voor My Own Love Song, maar dat daar vanwege het beperkte commerciële succes van de film uiteindelijk van afgezien werd. Het is niet duidelijk of de kritieken de oorzaak waren dat de film al na een week uit de bioscopen gehaald werd. Jammer, want mij lijkt de film juist op het grote witte doek beter overkomen dan als avi op je laptop. Overigens doorstaat Together Through Life 2 jaar na release glansrijk de tand des tijds. Draai 'm maar weer eens.