Dylan kort #908

'Omarm de remix': Een filmpje over het jatten om te creëren. En wat doet de praatjesmaker om zijn punt te maken? Juist, jatten uit wat al tientallen keren is opgeschreven over de bronnen voor een aantal vroege nummers van Dylan. Zie hier. [met dank aan Ton voor de tip]
De Slimste mens: Voor wie nog niet genoeg bewegende beelden heeft gezien na het bekijken van het voorgaande filmpje, kan hier terecht. Je hoeft niet alles te bekijken, begin maar bij 9 minuten & 40 seconden. Philip Frederiks mag de vragen voorlezen. De vraag 'Wat is de artiestennaam van Robert Zimmerman?' is weer eens uit de mottenballen gehaald. Een absurde vraag aangezien Robert Zimmerman in augustus 1962 zijn naam officieel veranderde in Bob Dylan. Sinds die dag bestaat Robert Zimmerman niet meer. Niemand die daar natuurlijk aan denkt.
Vervolgens mag Maarten van Rossem zijn dingetje doen: zeuren & opmerkingen maken die eigenlijk niet kunnen, maar ja, hij doet het zo grappig. Of ik gelachen heb? 'Tuurlijk! Ik ben ook maar een mens. [met dank aan Simon voor de tip]
Drawn blank series 2012: Acht werken staan weer online om je aan te vergapen en / of aan te schaffen. Zie hier. Persoonlijke voorkeur: 'Dad's restaurant' & 'Bicycle'.
Muzikale schatkist: The Freewheelin' Bob Dylan, hier.
Ashia ten Broeke over Jonah Lehrer, hier.
'The Times they are a-changin'': Twee dagen geleden mopperde ik hier over het misbruik van deze titel, vandaag vond ik er weer een: ´Ik weet nog hoe blij mijn grootouders waren toen ze in de jaren vijftig een busreis naar Zwitserland maakten, en een schoolreisje naar Drievliet ervoer je als een reis naar de andere kant van de wereld, maar ja , Bob Dylan zong al: "The Times They Are A'changing"...´, zie hier.
Cover: Triggerfinger doet Dylans 'Ballad of a thin man', hier.
Bob Dylan Life: Een paar maanden geleden verscheen de speciale aflevering van het tijdschrift Life over Dylan. Ditzelfde tijdschrift zou ook in een hardback uitgegeven worden. De uitgave van deze hardback wordt steeds uitgesteld. Het is dus nog even wachten voor al diegene die op de hardback zitten te wachten. correctie 15:30 uur: Ik heb net begrepen dat bij Amazon Duitsland bestelde exemplaren inmiddels geleverd zijn. Van Bol heb ik begrepen dat levering nog even gaat duren. Met dank aan Arie voor de informatie.
Setlist 12 augustus: Leopard-skin pill-box hat / Girl from the North country / Things have changed / Tangled up in blue / Rollin' and tumblin' / Sugar baby / Honest with me / Tryin' to get to heaven / Summer days / Desolation row / Highway 61 revisited / Simple twist of fate / Thunder on the mountain / Ballad of a thin man / Like a rolling stone / All along the watchtower // Blowin' in the wind
Afbeelding: Een advertentie voor Street legal, knulliger kan bijna niet.

Geen opmerkingen: