Tempest door Peter


Ha Tom,

Heb getwijfeld of ik een recensie o.i.d. zou schrijven, maar bedacht me er maar niet aan te wagen.
Ik las zojuist een van de betere hier.

Ik vind het een mooi album en of het een meesterwerk is moet nog blijken (over een jaar of 10, of lang na Dylan’s overlijden...)
Of het allemaal over het (zijn) naderende einde gaat, zoals Frits meen ik suggereerde vind ik twijfelachtig.
dat gevoel had ik misschien wel meer bij Time Out of Mind.
Dat album is wat mij betreft werkelijk een meesterwerk
meer dan het veelgeprezen “Modern Times” of “Love and Theft”.

En niet zoals (geloof ik wederom) Frits verlang ik er naar de nummers van Tempest live te horen. Op dit album is Dylan’s stem geweldig, hij zingt zo nu en dan echt en reciteert waar dat effectvol is. Ik vind tegenwoordig geen enkele live uitvoering beter dan het “origineel”. Maar ik schreef dan ook al eerder dat ik niet meer naar concerten ga.

Tot zo ver weer even.

groeten,
Peter

Geen opmerkingen: