Dylan kort #948

Peugeot: Gisteren kreeg ik een e-mail van Hilda waarin ze meldde dat ze op de buis een commercial van Peugeot had gezien. De muziek bij de beelden is, zo schreef Hilda, 'Knockin' on heaven's door', niet in de uitvoering van Dylan, maar door Neimo. Enkele uren na het lezen van Hilda's e-mail, zag ik de bewuste commercial op de buis voorbij komen. Althans, de tweede helft. Ik hoorde vaag bekende klanken, maar toen ik opkeek van mijn boek, was de commercial al half voorbij. Zo gaan die dingen. Na wat speurwerk op het internet, heb ik de commercial inmiddels helemaal gezien. Zie hier. [met dank aan Hilda]
Na het lezen van het mailtje van Hilda, gisteren, heb ik mijn hersens beurs gepeinsd. Dat zit zo: in mijn kop zit het 'weetje' dat er ooit, nog niet zo lang geleden, een andere tv-commercial voor een auto is geweest waarin een nummer van Dylan te horen is.Ik ben er net achter, het gaat om een commercial uit 2008 voor een Fiat Croma. De muziek bij de beelden is 'Blowin' in the wind' door Katie Melua. Zie hier.
HP De Tijd: In de nieuwe HP De Tijd staat een tenenkrommende recensie van Tempest door Ruud Meijer. Meijer vindt Tempest maar niks (2 van de 5 sterren). Dat mag. Het probleem is dat Meijer maar wat uit zijn nek kletst en mij niet duidelijk weet te maken waarom ik Tempest niet moet kopen. Mijn advies: niet lezen die recensie, het is de moeite niet waard. [met dank aan Arie en Hans voor de tip]
de Volkskrant: In de Volkskrant van vandaag een uitvoerig stuk over de aanstaande uitreiking van de Nobelprijs voor de literatuur. Bij dit artikel een foto (klein) van Dylan en twee regels over Dylan. Alleen voor diegene die iedere snipper willen lezen. [met dank aan Simon voor de tip]

Geen opmerkingen: