Dylan kort #949

Zinweb: 'It's only rock 'n' roll but... - 50 jaar Bob Dylan', zie hier.
'Romance in Durango': In 'Dylan kort #881' schreef ik dat de soundtrack van de film Savages het nummer 'Romance in Durango' van Dylan bevat. Bert liet mij via de e-mail weten dat hij Savages gezien heeft en dat de film niet meer dan een fragment (waarschijnlijk eerste couplet) van 'Romance in Durango' bevat. [Met dank aan Bert voor de informatie]
Carice van Houten: In Vrij Nederland van 22 september staat een artikel over de muziek makende Carice van Houten. Ik citeer: 'Ze is, kortom, een hartstochtelijk ambassadeur van haar eigen smaak. Dat ondervond ook Thomas Acda, toen hij Van Houten een paar jaar geleden bekende niets te hebben met Bob Dylan. Een dag later dwong ze hem te luisteren naar een speciaal door haar gefabriceerde Dylan-playlist. De teksten kreeg Acda er uitgeprint bij. "Vrienden noemen mij niet voor niets dj Goebbels," zegt ze lachend. "Ik kan behoorlijk dwingend zijn in mijn voorkeuren."' [met dank aan Alja voor het sturen van het artikel!]
Tournee: Vandaag is het eerste concert van een nieuwe reeks concerten door Amerika. Deze concerten zijn - net als in Europa vorig jaar - weer samen met Mark Knopfler. Zie hier.

Geen opmerkingen: