Dylan kort #957

Setlist 17 oktober: Watching the river flow / Man in the long black coat / Things have changed / Tangled up in blue / Cry a while / Joey / Beyond here lies nothin' / Visions of Johanna / Highway 61 revisited / Forgetful heart / Thunder on the mountain / Ballad of a thin man / Like a rolling stone / All along the watchtower // Blowin' in the wind
Johnny Depp: Acteur Depp gaat boeken uitgeven, te beginnen met The Unraveled tales of Bob Dylan van Douglas Brinkley. Dat boek zal waarschijnlijk pas in 2015 verschijnen. Even wachten dus. Volgens het bericht hier is het niet zo vreemd dat Depp het uitgeversvak in gaat, hij was bevriend met schrijver Hunter S. Thompson. Ik weet niet veel van Depp. Ooit heb ik ergens gelezen dat een van zijn favoriete boeken Visions of Cody van Jack Kerouac is. Dat belooft dus - als je het mij vraagt - veel goeds. [met dank aan Dirk voor het sturen van de link]
Er zijn nog véél meer sites waar (min of meer) hetzelfde bericht op staat. Eén link lijkt mij wel genoeg.
Paul Smith: De afbeelding bij dit bericht is afkomstig uit het door Paul Smith -Brits designer - samengestelde aflevering van Luxe dat een tijdje geleden bij NRC Handelsblad zat. [Met dank aan Hilda]
Howl: Afgelopen zondag zond de BBC de film Howl over Allen Ginsberg uit. Ik had die film willen opnemen, maar helaas is er iets fout gegaan. Ik heb van Hilda begrepen dat die film zeker de moeite waard is en dat tijdens de aftiteling 'This wheel's on fire' te horen is.
Luister... en Ballad... in Londen: De foto hieronder, van Luister je nou alweer naar Bobby en Ballad of Bob Dylan zijn beide door Alja in Londen gemaakt. Luister... op een nachtkastje, Ballad... in een etalage.  Meer over The Ballad of Bob Dylan staat hier.
Als je in Londen bent, doe je er verstandig aan de Tate Gallery te bezoeken. Dat hebben 'mevrouw Tom' en ik ook gedaan, nu al weer dertien jaar geleden, maar dit terzijde. Alja was onlangs in de Tate en hoorde daar, tijdens het bewonderen van 'Carnation, Lily, Lily, Rose' van John Singer Sargent de gids praten over de dreiging van ‘slechte tijden, oorlog, het eind van het leven’ en hij zegt: 'like Dylan said it’s not dark yet but it’s getting there".' [met dank aan Alja voor de foto's, het citaat van de gids en meer]
Cover: De liefhebbers van covers lopen het risico binnenkort in de platenzaak te zullen moeten vragen naar het nieuwe album van Lee Towers. Towers brengt binnenkort een nieuw album uit met daarop een aantal covers waaronder een nummer van Bob Dylan, zie hier.
Verzoek: Is er iemand die mij een scan kan sturen van de recensie van Tempest uit Oor? Bij voorbaat dank!

Geen opmerkingen: