Dylan kort #962

Setlist 27 oktober: You ain't goin' nowhere / Girl from the North country / Things have changed / Tangled up in blue / Beyond here lies nothin'* / Every grain of sand / Tweedle dee and tweedle dum / Delia / Highway 61 revisited / Mississippi / Thunder on the mountain / Ballad of a thin man / Like a rolling stone / All along the watchtower // Blowin' in the wind
* = Mark Knopfler op gitaar
Met verrassende track is, wat mij betreft, 'Delia', op de hielen gezeten door 'Every grain of sand'.
Infidels: Gisteren schreef ik hier over de releasedatum van de cd-versie van Infidels, inclusief vraag. Dank aan allen die een reactie hebben achtergelaten of via de e-mail hebben gegeven. Het aardige (en verwarrende) is dat de verschillende informatiegevers elkaar (deels) tegenspreken. Kortom: voorlopig speur ik nog wat verder. Ik denk dat ik inmiddels weet hoe het zit, maar ik wil eerst nog verder zoeken. Hierbij al wel die andere advertentie voor Infidels.
Ondertussen speur ik naar meer over Archibald MacLeish (wie nu de wenkbrauwen fronst, moet Chronicles nog maar eens lezen) en ligt Highway 61 revisited op mij te wachten om gedraaid te worden. Dan is er nog die Bob Dylan-Allen Ginsberg-connectie die me al weken (maanden) bezighoudt en mag ik dan in één adem gelijk even de recent verschenen nieuwe vertalingen van gedichten van Allen Ginsberg (uitgegeven door Uitgeverij IJzer) bij iedereen aanbevelen. Schitterend boek, waarover later meer.
Er is meer, nog veel meer. Naast mijn computer ligt een stapeltje boeken en papieren vol krabbels. Het moet allemaal nog verwerkt worden. Eerst even laten bezinken.
Later meer.

Geen opmerkingen: