e-mail van J.A. Nautslag

Hallo heer Willems,

(Dacht dat ik dit mailtje vorig weekend al verstuurde, maar niet dus…)

Om te beginnen: lees met regelmaat en plezier jouw log, maar reageerde nog nooit, tot nu, en eens moet de eerste keer zijn, niet? Lees Smeets zo nu en dan want ik heb een abonnement op de VaraGids en las dus ook de betreffende column. Dacht en voelde er eigenlijk helemaal niets bij want ben in de loop der jaren heeeeeel erg moe geworden van al dat gekakel, te pas en te onpas, van steeds weer dezelfde bekende Nedelanders.  Ik vind  Tempest  goed, luisterde de afgelopen twee weken dagelijks naar deze plaat, en vooral Dylans stem vind ik wonderschoon en in sommige nummers ontroerend goed, met veel nadruk op ontroerend.  Genieten dus.

Luisteren jongeren nog naar Dylan?  Het viel mij op dat tijdens concerten van hem die ik de laatste jaren bezocht in Nederland en Duitsland de jongeren (tot ’n jaar of dertig zeg maar) redelijk vertegenwoordigd waren, niet overdreven maar toch…

Naast anderen vergezelden mijn zonen van 22 en 27 mij tijdens deze uitstapjes, want ook zij zijn muziekliefhebbers en hebben bovendien historisch besef (doen aan geschiedenis, de jongste bestudeert die nog, de oudste is al klaar). Alle twee houden ze van Dylan; de jongste vooral van de jonge Dylan en de oudste luistert dagelijks naar de jonge èn de ouwe Dylan. De Dylan van de laatste vijftien jaar heeft zijn voorkeur, maar vorige week draaide hij dagelijks New Morning verklapte hij. Gelukkig(!) luisteren zij naast Dylanliedjes ook graag naar andere muziek, van klassiek tot techno en zijn ze ook erg  dol op de bijbehorende feestjes.

Stuur ook meteen maar een foto van mijn ‘Dylanruimte’. Luister uiteraard ook in de woonkamer en keuken naar Dylan. Maar in deze kamer kan ik dat ongestoord en ongegeneerd luid doen.

Okee, het is maar dat je ’t weet zullen we maar zeggen.

Vriendelijke Groeten,

J.A. Nautslag

2 opmerkingen:

alja spaan zei

ach wat heerlijk!

Unknown zei

Fijne "Dylan-ruimte" , eigenlijk een double space" ;-)