The Weight

'Zei jij niet ooit dat als je één nummer mocht kiezen waarvan je hoopt dat Dylan het ooit nog eens zou coveren dat dat dan "The Weight" is?'
'Klopt, hoezo?'
'Nou, gisteren speelde 'ie het.'
'... Je zit me te bedotten...'
'Nee hoor, echt niet. Hij speelde het echt. Geweldig toch?'
'Ik ben er een beetje stil van.'
'Ik merk 't. Kostte bij mij ook moeite om 't te beseffen hoor.'
'...'
'Je bent er echt stil van.'
'Ja... Heb je 't al gehoord?'
'Wat?'
'Nou, "The Weight" natuurlijk.'
'Nee, jij wel?'
'Nee dreutel, jij vertelt 't me net. Dan kan ik 't toch nog niet gehoord hebben.'
'Zou Dylan de Uncut lezen?'
'...Hoezo?'
'Nou daar deze maand net een stuk in over The Band. En in zo'n klein blokje ergens tussen de tekst staat iets over coverversies van "The Weight". Daar staat zijn naam niet bij...'
'Wie weet... Al lijkt 't mij wat ver gezocht. Het is trouwens maar de vraag of 't een cover is.'
'Want?'
'In de oude dagen ging ooit 't gerucht dat Dylan "The Weight" had geschreven en The Band cadeau had gedaan.'
'Onzin. Pure laster.'
'Dat denk ik ook, maar het gerucht is er wel...'
'Ja, en het gerucht dat jij niet naar laster luistert is er ook. Ook niet waar.'
'Oké, oké. Rustig maar.'
'Ik moet gaan.'
'Want?'
'Druk.'
'Oké, groeten.'
'Yep.'

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Leuk!

fishtruck

(ik denk dat ik als Anoniem op de reactiepagina kan)

yapyap zei

Ha Ton,
Voor het geval je The Weight nog niet gehoord hebt:
http://www.uncut.co.uk/watch-bob-dylan-jeff-tweedy-and-jim-james-cover-the-bands-the-weight-news

tom zei

Dank Fishtruck! (en ja, dat kan)
Dank voor de link yapyap. Is het niet ironisch dat uitgerekend de website van Uncut dit filmpje bevat :-)
Tom