geen jaaroverzicht

Gisteren zat ik wat te bladeren door een flinke stapel artikelen uit kranten en tijdschriften. Artikelen over Bob Dylan, gepubliceerd en uitgeknipt in 2013. Door die stapel artikelen realiseerde ik mij hoeveel er in Dylanland in 2013 is gebeurd. De release van Another Self portrait, The Complete Album collection vol. 1 en 50th Anniversary collection 1963. Een tournee door Europa inclusief concerten in Amsterdam. Légion d'Honneur. De verkoop van een gitaar. Mood swings, Face value, enzovoort.
De lijst lijkt eindeloos.
Even overwoog ik om een jaaroverzicht te schrijven, maar Christmas in the heart staat nog in de kast. Ik heb Dylans kerstplaat - die met het jaar beter wordt - dit jaar nog niet gedraaid. Zolang Christmas in the heart nog niet gedraaid is, is het - naar mijn smaak - nog te vroeg voor een jaaroverzicht.
Nog geen jaaroverzicht, maar al wel een blik op de toekomst. Volgens de website van fanzine Isis gaan Bob Dylan en band in maart 2014 weer op tournee. Concerten in Japan met later in het jaar mogelijk concerten in Europa. Zie hier.
2013 is voor mij persoonlijk niet het meest geweldige jaar geweest. Lezers van deze blog zullen dat zeker gemerkt hebben. Daarom richt ik graag de blik naar voren. Ondanks fysieke en mentale problemen heb ik afgelopen jaar het schrijven aan een boek weten af te ronden (nu nog publiceren...) en werk ik momenteel aan twee andere boeken. Die twee boeken staan nog in de kinderschoenen. Die laten nog wel even op zich wachten.
Toch moet ik nog één keer de blik naar achter richten. Eerder dit jaar - en als ik me niet vergis ben ik dat hier helemaal vergeten te melden - dook er op internet een tot nog toe onbekende opname op van Bob Dylan die het nummer 'Treasure of love' zingt. Het is geen muzikaal hoogstandje, maar zeker aardig om eens te beluisteren. Zie hier.
Waarschijnlijk schrijf ik mijn jaaroverzicht nog wel. Maar niet meer vandaag, niet voor de kinderen door de kamer hebben gedanst op de klanken van Christmas in the heart.


1 opmerking:

Anoniem zei

The Treasure Of Love is een ware beproeving om naar te luisteren. Het is de eerste keer dat ik een nummer van Dylan niet tot het einde heb uitgezeten... Gruwelijk!

M&A