Twee nummers

Na het lezen op internet over een reclame voor Chrysler in Vanity Fair snel ik richting kiosk. Tevergeefs natuurlijk, in het dorp waar ik woon verkoopt geen kiosk dit blad. Gelukkig staat die advertentie ook online. Natuurlijk heb ik liever een hardcopy, maar online is ook goed.
Er worden sowieso nauwelijks nog tijdschriften in de plaatselijke kiosk aangeboden, maar dit terzijde.
Dochterlief, die mee is gegaan naar de kiosk, wil nog even in de speelgoedwinkel kijken. Dat mag.
Ze heeft één euro uit haar spaarpot meegenomen en twijfelt lang tussen een plastic armbandje en een stuiterbal.
Terwijl zij wikt en weegt draai ik 'On a night like this' van Planet waves in mijn hoofd. Ik kan haar toch niet helpen met haar dilemma, ik zou ook niet kunnen kiezen: een plastic armband of een stuiterbal. Voor beide is wat te zeggen. Ik kan dus rustig tussen de schappen vol speelgoed luisteren naar de muziek in mijn hoofd. Na twintig minuten twijfelen valt de keuze niet op de plastic armband of de stuiterbal, ze koopt een plastic bakje waar ze op school haar pennen en potloden in kan zetten.
Ze rekent zelf af. Daarna kunnen we naar huis waar ik de single 'On a night like this' op de draaitafel leg. Nadat het nummer is afgelopen, draai ik ook de flipside: 'You angel you'. Dan is het weer genoeg.
Twee nummers maken een dag goed.

Geen opmerkingen: