The comic book and me

Well, the comic book and me, just us, we caught the bus
The poor little chauffeur, though, she was back in bed
On the very next day, with a nose full of pus
Yea! Heavy and a bottle of bread

Bob Dylan - "Yea! Heavy And a Bottle of Bread"

Op 24 mei 2011, de dag waarop Bob Dylan 70 werd, plaatste Brian Cronin zeventig afbeeldingen van comics met een Dylan-reverentie op het internet. Schitterend vond en vind ik dat. Deze publicatie combineert twee van mijn afwijkingen: Bob Dylan en comics. (Met comics ben ik overigens lang niet zo fanatiek als met Dylan, ik lees ze gewoon graag.)
Die publicatie herinnerde mij er aan dat ik ergens nog twee comics waarin Bob Dylan te vinden is moest hebben. Eén van die twee stond ook tussen de 70 van Cronin (X-Men / WildC.A.T.s: Silver Age, al heb ik de Nederlandse vertaling...) De andere comic in mijn bezit is Crimson 2, maar is dit wel Dylan? De tekening doet mij wel aan Dylan denken.

Oké, dat was allemaal een paar jaar geleden. Terug naar nu.
Gisteren las ik RASL no. 4. In die comic kwam ik de naam Dylan tegen, maar is dit de Dylan of zomaar een Dylan? Na wat zoekwerk kwam ik weer uit op de pagina van Brian Cronin. Daar kwam ik een scan uit RASL no. 1 tegen waaruit blijkt dat Dylan in RASL no. 4 wel degelijk de Dylan is.

Wat moet je hier nou verder mee? Eigenlijk niks.
En ik ook niet. Ik ruim RASL no. 4 op en pak een nieuwe, nog ongelezen comic.

1 opmerking:

Marnix Christian de Boer zei

Heel herkenbaar die comic afwijking.
Ik heb er zelf ook last van.