Trrrring

"Hoi, met mij. Hoe is 't?"
"Jah... Niet zo goed eigenlijk."
"Niet zo goed? Hoezo?"
"Nou, ik heb gisteravond naar Empire Burlesque geluisterd."
"Ja..."
"En ik vond 't eigenlijk wel mooi."
"Prima toch."
"Jawel..."
"Maar?"
"Nou, het is zelfs zo erg, dat ik vandaag de hele lange werkdag aan maar één ding kon denken: zo snel mogelijk naar huis om weer naar Empire Burlesque te luisteren."
"Dus?"
"Het klopt niet..."
"Hoezo?"
"Ik heb altijd tegen iedereen geroepen dat ik Empire Burlesque Dylans slechtste album vind... En nu verlang ik naar dat album... Ik wil het horen... Ik denk aan bijna niks anders meer..."
"Ik zie 't probleem nog niet zo, hoor."
"Ik schaam me, eigenlijk."
"Schamen? Waarom?"
"Waarom? Omdat ik van Empire Burlesque geniet natuurlijk!"
"Ach, stel je niet aan. Het is gewoon een fase waar je doorheen moet. Heb ik ook gehad."
"Echt waar? Ook met Empire Burlesque?"
"Ja, ook met Empire Burlesque. Ging vanzelf weer over."
"Er is dus nog hoop voor me?"
"Ja hoor, maak je niet druk. Bovendien staan er best mooie nummers op dat album."
"O ja, 'When The Night Comes Falling'..."
"'Tight Connection' natuurlijk."
"En 'Dark Eyes'."
"O ja, 'Dark Eyes', werkelijk schitterend. En 'Trust Yourself' vind ik ook wel mooi, hoor."
"'I'll Remember You'..."
"Zeker... Nu ik er over nadenk is 't eigenlijk best jammer dat Dylan niet vaker nummers van Empire Burlesque live speelt. Vind je niet?"
"Schrijf een brief."
"Wat?"
"Schrijf een brief, aan Dylan. Een brief waarin je vraagt om meer nummers van Empire Burlesque tijdens concerten."
"Zou dat zin hebben dan, denk je?"
"Waarschijnlijk niet, maar je kunt het altijd proberen, toch?"
"Ja, waarom eigenlijk ook niet... Ik denk dat ik het ga proberen."
"Mag ik je dan om een verzoekje vragen?"
"Natuurlijk, zeg 't maar."
"Nou, als je dan schrijft, vraag dan gelijk even wanneer hij deel twee van Chronicles uitbrengt."
"... Dat doe ik niet."
"Waarom niet?"
"Hij ziet me aankomen."
"Dan doe ik 't zelf wel."
"Maar wacht dan even tot ik mijn brief verzonden heb. Twee brieven in één keer is wat te veel, denk ik."
"Je bekijkt 't maar."
"Je bekijkt 't maar? Hoezo?"
"Jij doet ook niks voor mij, waarom zou ik het dan voor jou doen?"
"Tjonge, jonge... Kinderachtig hoor."
"We zijn uitgepraat."
"Doe even normaal zeg, ik..."
Tuut tuut tuut...

1 opmerking:

Anoniem zei

Tring!!! al gehoord over Bootleg Series deel 11:
'The definitive chronicle of Dylan's legendary 1967 sessions with The Band
Historic 6-disc set includes 138 tracks
Compiled from meticulously restored original tapes'
m.a.w. complete Basement Tapes!