The Comic book and me #10

Well, the comic book and me, just us, we caught the bus
The poor little chauffeur, though, she was back in bed
On the very next day, with a nose full of pus
Yea! Heavy and a bottle of bread
Bob Dylan - "Yea! Heavy And A Bottle Of Bread"

Met de gedachte aan de aanstaande release van het elfde deel van The Bootleg Series en de daarop verschijnende twee versies van "Yea! Heavy And A Bottle of Bread" stapte ik gisteren samen met zoonlief een winkel voor comics binnen. Ik ga zo'n winkel nooit binnen zonder een zoeklijst. Die zoeklijst bestaat deels uit titels van comics waarvan ik weet dat Bob Dylan of (een verwijzing naar) een songtekst van Dylan er in te vinden is. Op die lijst staat onder andere Thunderbolts #78.
Thunderbolts is geen comic-serie die ik normaal gesproken lees, maar toen ik het nummer van mijn lijstje vond, had ik een goed excuus om mijn eerste comic in deze serie te kopen.
De tekst "How does it feel?", ergens helemaal aan het begin van het verhaal, zou een verwijzing naar Dylans "Like A Rolling Stone" kunnen zijn, maar het zou ook gewoon de vraag "Hoe voelt het?", zonder enige Dylan-connectie, kunnen zijn. Het maakt niet uit. Voor een euro heb ik weer een comic van mijn zoeklijst kunnen schrappen.

Geen opmerkingen: