Trrrring

"Hallo?"
"Ja, hallo. Met mij."
"Ja?"
"Heb je 't al gehoord?"
"Wat?"
"The Basement Tapes Complete, wat anders?"
"Ik heb 't gehoord, ja."
"Mooi hè?"
"Mooi? Fantastisch is het."
"Fabelachtig."
"Het is alsof je in de kamer zit bij Dylan en..."
"Ik had niet gedacht dat we dit ooit..."
"Ik zei nog tegen m'n vrouw dat dit wel echt historisch is."
"En nu hebben we het dan. Eindelijk. Zo veel dat we nog nooit gehoord hebben..."
"Zo veel. Het is onvoorstelbaar."
"Ik kan er nog niet over uit. Wat een muziek. Wat een artiest."
"Als je bedenkt dat dit allemaal in een paar maanden opgenomen is."
"Kippenvel krijg ik er van."
"Het is echt... Woorden schieten me te kort."
"Het is een droom die uitkomt."
"Echt werkelijk fabelachtig."
"Wat een schoonheid."
"Ja, pure schoonheid."
"Ja, dat is 't."
"Ja... Enfin ik moet weer verder."
"Werken?"
"Nee, luisteren."
"Goed je gesproken te hebben."
"Nou dag."
"Ja..."

1 opmerking:

hans altena zei

wel, blijkbaar strekt de fabelachtige ervaring die ik had met Raw en eerder beschreef, zich toch uit tot Complete, ondanks dat daar meer incomplete, mindere stukken te horen zijn... ook daar een samenhang die de delen optilt... mooi! zou me haast in verleiding brengen