Dylan kort #1095

New Morning... Best klinkend: In april 2013 schreef Cas in aflevering 4 van zijn serie "Bob Dylan... Best klinkend" over New Morning: "Nog niet zo lang geleden, in 2009, bracht Sony New Morning opnieuw uit in een verbeterde versie in de serie 'Bob Dylan Remastered'. Echter, de grootste verrassing bleek de heruitgave op vinyl van MOV in 2011, kennelijk opnieuw geremasterd, wederom door Steve Berkovitch, tesamen met Mark Wilder. De MOV LP is nu de best klinkende.
Overigens is ook voor New Morning onlangs een heruitgave op SACD door Mobile Fidelity aangekondigd."
Cas liet mij via e-mail weten dat hij inmiddels de SACD-uitgave van Mobile Fidelity heeft gehoord en dat de Music On Vinyl-versie van New Morning beter klinkt dan deze niet goedkope Mobile Fidelity uitgave. [met dank aan Cas]
Blues Magazine over de binnenkort te verschijnen cd Dylan, Cash, And the Nashville Cats, zie hier. [met dank aan Bert]
Hard Rain, de Dylan-tribute band, heeft sinds kort een eigen website. Zie hier. [met dank aan Rob]
Paul Abels - "De Waarheid", zie hier. [met dank aan Boeije]
Afbeelding: Dit artikel vond ik op Facebook. Ik plaats het hier als aanvulling op Bob Dylan in Nederland voorjaar '65.

1 opmerking:

hans altena zei

en dan raak ik benieuwd naar de MOV van Slow Train Coming, hoewel ik moeite heb met die plaat, vanwege de wat geknepen zang en sommige al houterige teksten en cleane Mark Knopfler touch (een man die ik overigens steeds meer waardeer nu)... de intensiteit en groove van het titel nummer vind ik nog steeds groots en When he returns geeft me kippenvel ondanks wat uitglijders (hondsmoeilijk om te zingen dus wat wil je), kortom toch maar terug in huis halen? (de enige plaat met Empire Burlesque en Down in the groove van Dylan die ik ooit na aanschaf (geïrriteerd) wegdeed)...
en overigens, New Morning heb ik in de eerste Amerikaanse versie gehad en die werd pas verslagen toen MOV hem uitbracht, hoe mooi!!!