Rocks And Gravel

Het was even nagelbijten de afgelopen dagen. Een paar dagen geleden ontving een mede-Dylanliefhebber zijn in het buitenland bestelde soundtrack van True Detective terwijl mijn in Nederland bestelde cd maar op zich liet wachten. Frustratie en ongeloof. Had ik de cd niet juist bij een Nederlandse verkoper besteld in de hoop op een snelle levering?
Nagelbijten dus. Dagenlang, maar nu is dat voorbij. Sinds ongeveer een uur ben ook ik eigenaar van de soundtrack van True Detective. In dat uur heb ik alleen nog maar track 10 van die cd gedraaid en om eerlijk te zijn: de rest van die cd interesseert me op dit moment ook geen hol.
Track 10 is "Rocks And Gravel" van Bob Dylan. Heerlijk nummer, opgenomen tijdens de sessies voor The Freewheelin' Bob Dylan. Dylan met band, het swingt. Ik ben blij, het horen van "Rocks And Gravel" maakt mijn dag goed.
De nu uitgebrachte versie van "Rocks And Gravel" met eerder uitgebrachte en circulerende versies van dit nummer heb ik nog geen tijd voor gehad. Dat komt nog.
Ik draai het nummer een keer of drie, vier achter elkaar. Daarna stap ik over op The Freewheelin' Bob Dylan. Het zonnetje schijnt. Het is zaterdag. Bob Dylan schalt door de kamer.
Prima dag, zo.

Geen opmerkingen: