Dylanterie #2: Rodahal, 1995 - door Ubel

Rodahal, 1995

Maart 1995, Dylan doet Nederland. Het concert in mijn vaderstad Groningen is uitverkocht. Ik koop kaarten voor Kerkrade. Op een zondag. Eerst breng ik vanuit de Achterhoek met Astrid mijn oudste zoon naar Rotterdam, naar zijn moeder. Daarna zetten we koers naar Kerkrade. We zijn vroeg. Drinken wat in een café vol katholieke families na de mis. Daarna gaan we naar de Rodahal, een grote jaren60sporthal in een grotejaren60wijk. De Rodahal is half leeg. Het is een ongemakkelijke atmosfeer, een ongemakkelijk concert. Na twaalf songs start Dylan de toegift. Like a Rolling Stone. Astrid denkt dat ze ziet dat ik huil. Ze vraagt of dat zo is. Ik zeg natuurlijk niet.

Ubel Zuiderveld vervat onder de naam Dylanterieën korte observaties en gedachten omtrent Bob Dylan in 111 computergetelde woorden, zogenaamde honderdelfjes.

Geen opmerkingen: