The Comic Book And Me #43 [inhaalslag]

Well, the comic book and me, just us, we caught the bus
The poor little chauffeur, though, she was back in bed
On the very next day, with a nose full of pus
Yea! Heavy and a bottle of bread
Bob Dylan - "Yea! Heavy And A Bottle Of Bread"

Een kleine inhaalslag (of drie afleveringen van "The Comic Book And Me" in één bericht). Allereerst de schitterende hoes van Wonderland Gone Wrong van Mad Hatter, een getekende parodie op / eerbetoon aan Bob Dylans World Gone Wrong en het boek Alice In Wonderland van Lewis Carroll.


Gerbrand was zo aardig om mij deze afbeelding te sturen (waarvoor dank!) en uit een bericht op Facebook waar Gerbrand mij op wees maak ik op dat deze hoes getekend is door Chaz, zie hier.

Op de laatste dag van 2016 plaatste ik hier een aflevering van "The Comic Book And Me" rond misschien wel Amerika's meest bekende tekenaar van de underground comics, Robert Crumb. 
Robert Crumb is een groot verzamelaar van oude muziek, des te verrassender is het om - wederom - Bob Dylan in een van zijn comics tegen te komen. (In hetzelfde boek zit een verhaal waarin Crumb zijn afschuw van de moderne muziek duidelijk maakt). De afbeelding van Bob Dylan - niet Crumbs beste tekening - staat helemaal aan het begin van een verhaal over de jaren zestig.



Zoals de verschillende afleveringen van "The Comic Book And Me" hebben laten zien beperkte ik mij tot voor kort - als het om beeldverhalen gaat - tot de Amerikaanse comics. Onder invloed van 'mevrouw Tom' heb ik wat meer oog gekregen voor het gewone (Nederlandstalige) stripboek.
Tijdens een van de zoektochten naar leesvoer (strips) dacht ik aan Frans die mij ooit liet weten dat in afleveringen 12 en 16 van Jonathan Bob Dylan te vinden is (zie hier). Toen ik niet zo lang geleden de kans kreeg om Jonathan 12 te kopen deed ik dat. Na het lezen van dit boek was ik overstag, ik wilde meer uit de Jonathan-reeks lezen.
Bij de eerst volgende gelegenheid kocht ik Jonathan 7 en 11. Jonathan 7 heb ik net gelezen. Tot mijn verbazing kom ik ook in deze aflevering van Jonathan Bob Dylan tegen.
Allereerst staat op de achterzijde van dit stripboek onder de tekst "je leest dit verhaal en je luistert naar" onder andere The Freewheelin' Bob Dylan.
Daarnaast is op een van de tekeningen in dit stripboek de door Milton Glaser ontworpen poster van Bob Dylan te zien.


En Jonathan 11? Geen idee of Bob Dylan ook daar in voorbij komt. Dat boek moet ik nog lezen.

Geen opmerkingen: